Längesen jag uppdaterade ;)

Tänkt på en sak.
Hur ofta har du känt kärlek direkt du träffat en person?
Eller efter någon dag då?

Det har då jag aldrig gjort....
Man kan så lätt lura sig själv att det är kärlek och det bästa som hänt
en bara för att man vänjer sig vid just en person.
Det har nog varenda människa gjort.

Har då aldrig varit med om att två personer tyckt om varandra lika mycket.
Alltid en person som är den otroligt kära.
För om du hör snälla och fina saker som "jag älskar dig" varje dag så
förväntar sig personen att få höra det tillbaka.
Till slut säger man det på automatik...
Visst kan man lära sig att älska en människa fast det inte behöver
vara just en partner.
Det kan vara ens vänner, en sak, ett djur....


Jag tycker att alla känslor och ord ska falla naturligt.
Inte för att en partner tjatar om att få höra det.

Nog kan man hänga med en person varje dag och trivas med sällskapet,
och bli ledsen när det tar slut. separationsångest får nog dom flesta. 
Känslan av att inte ha den personen nära längre, inte ha dom
samtalen och alla grejer man delat tillsammans.
Finns alltid saker och platser som blir speciella med olika personer.

Kommer inte kasta in mig i ett förhållande, speciellt INTE av vana i oktober.
Tycker att det är mer speciellt att ha en massa killkompisar som man trivs med
att göra olika saker än att bara ha en killkompis som man kallar för sin partner.


Ångrar absolut ingenting i mitt liv!
Har inte slösat bort tid.. tvärtom.
Jag har lärt mig så mycket om mig själv och hur jag fungerar i förhållanden.
Vet vad jag vill ha och vad jag förtjänar.
Är man varandras motsatser så funkar det inte hur mycket man än försöker.


Jag vet också vad jag definitivt inte vill ha.
Och vad som inte passar in i mitt liv :) 
Har varit singel i snart ett halvår och det var det bästa som hänt mig.
Känns som att livet äntligen har börjat på riktigt.
Nya vänner, alla underbara killkompisar som alltid funnits där, ny lägenhet osv:)
Är mycket mer positiv och glad nu.


För tänk om livet hade fortsatt gå i samma spår utan att egentligen leda en någonstans....


Ett tips till alla er som sitter i förhållanden tänk efter.
Personen ni sitter med nu, är ni helt nöjd med honom eller henne?
Är det personen du vill leva med resten av ditt liv?
Inte.....
Då kanske du går miste om den rätta nu medans du sitter med fel,.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback