tummen upp!

låt som spelas just nu ; aphex twin - windowlicker!
Hur många gånger har man dragit på den på fester o efterfester?
för många!
vet inte en enda jävel som sagt att låten ens är okej.
ser bara rynkade pannor och höjda ögonbryn ;)



Visst är livet underbart?
Det finns så få o många saker som kan pigga upp ens dag!
Trevliga människor är det bästa som finns!
bort me alla dömmande fjortisfasoner!
Hur kul är det med fester där folk tex sitter i grupperingar,
"vi mot dom" ungefär.

Idag tex!
Fått en komplimang för mitt nagellack, o en för mina örhängen!
Det är så härligt med kvinnor som vågar vara trevliga och säga positiva saker!
När jag var nyklippt fick jag höra av okända damer att jag passade bra
i min nya frisyr! hur härligt är inte det?
Med detta menar jag såklart inte så som det kanske låter just nu.
Utan just det att man kan vara trevlig!
spontant säga något snällt till någon!
vi tjejer är ju så extremt dåliga på att vara shyssta mot varandra,
vi snackar skit och hittar fel på andra. varför det?
har vi ett behov av att framställa oss själva som bättre?
Vad får man ut av att prata skit om andra egentligen?
Det enda man gör är att man bär på negativ energi...

Vem bryr sig egentligen om vad en människa gjorde för 5år sen?
Det är rätt vanligt att det kan bli snack om vad en person gjort förr.
dåligt rykte blaha blaha. men återigen. VEM BRYR SIG?!
Man mognar för varje dag som går.
herregud speciellt i denna ålder. 19år!
vem kan klandra en för att man tex betett sig som en idiot när man var typ 15?
Det kan vem som helst erkänna, att det är ett rätt så stort kliv i utvecklingen. eller hur?
vi är unga och lär oss alla med åldern.
Inte direkt så att man tycker och tänker exakt likadant som för 5år sen.
knappt så man tycker likadant som man gjorde för ett år sen.. ;)
hallå, vi är ju vuxna människor nu!

tror inte att det är någon som tycker att en positiv kommentar gör en illa :)
DAGENS ROS till alla glada människor!

Kanske låter negativ i min blogg.
Men det här med att försöka ha en positiv inställning till allt har
verkligen fungerat. man är så mkt gladare och piggare!
 

=)






Livet är kort, och vi väljer själva vad vi vill göra av den tiden vi har.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback