nyårslöften sucks!

Det blir inga nyårslöften.
tänkte först ha klassikern "träna" .
men vafan!!! nu tänker jag på gymmet rent allmänt.
skaffar jag ett kort, så vet jag att jag kanske tränar bra i
ungefär två-tre veckor och är jättenöjd.
men sen kommer det gå åt skogen!
är det någon idé att besöka gymmet en gång i månaden?
man kommer ju ändå bara trycka i sig fet jävla mat, GOD MAT!
dricka alkohol och vara riktigt lat hela sitt liv.

När det är sådär en halv månad kvar till sommaren kommer man ju
oftast på mitt i allt att man inte direkt är särskilt vältränad inför beachen.
MEN VEM FAN BRYR SIG?!
jag kommer aldrig väga 50kg och ha tvättbräda.. det har jag insett..
förr kunde man drömma sig bort och tänka.. SNART! snart är den vältränade kroppen min!
då kämpar man på som ett as ända fram till sommaren.
Men har man nått drömresultatet? NEJ!
man skyller på att man började träna försent..

Jag är fan rätt nöjd nu ändå.
kan väl inte påstå att jag kan räknas som smal om man går efter idealet.
Men det här är kroppen jag har här och nu och kommer att ha resten av mitt liv.
Det går att trimma den, och det kan hända att julmaten lägger sig runt magen.
hahahahaha...

För ärligt talat.. vem kollar egentligen in folk på stranden och jämför??
det är bara sorgliga människor som sagt vill framstå som bättre själva!

jag har då vägt allt mellan 57 - 70kg.
kan inte direkt påstå att jag var lyckligare över att väga 57.
tvärtom. gick ner för att jag mådde dåligt.


Dom här bilderna tex.. såhär "snygg" blir jag när jag går ner i vikt!
jag ser ut som en karl i ansiktet !
okej att jag hade extremt fult hår och överdrivet mkt brun utan sol.
MEN VAR MAN SNYGG?! nae. inte någonstans.

lagomt är bäst! ;)








Det här är inget "jag har gett upp, kan inte gå ner i vikt. klaga på smala" inlägg.
men jag är less och ids inte stressa upp mig över figuren nåmer vafan.
skulle jag lägga på mig alldeles för mkt o känna att det inte känns bra, visst.
då skulle man väl försöka bli av med vikten.
men det är tragiskt att folk ska behöva må dåligt och känna sig tjocka.

VARFÖR inte unna sig god mat! kul att leva på grönsaker hela sitt liv?
det är fint med kurvor...!!! ;D
alla borde sträcka på sig oavsett storlek!
det är inte vikten som avgör om man är snygg eller ej... det är helheten! :)
 
Är man så stor att hälsan inte är på topp, och att man ligger i någon riskzon
tycker jag definitivt att man borde se över kosten och försöka gå ner.
men så länge man mår bra ska man bara kasta i sig mat tills man smäller av!!! ;D 

vikt har av någon konstig anledning alltid varit ett känsligt ämne för mig.. I ONÖDAN!!!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Du är jätte fin gumman! :) alldeles perfekt nu ju!

2008-12-15 @ 19:58:54
URL: http://sarrrra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback