TIPS för er som vill ha långa naglar! ;)

















(Lagom längd)



Jag tror att jag är en av dom som har turen att kunna spara
ut långa naglar utan att dom bryts av.
Har nästan alltid haft långa "Häxnaglar"..
Visst dom kan vara tunna som fan och skiva sig med jämna mellanrum.

MEN! jag tror inte att nagelstärkande medel och sånnadär nagelkrämer
och sånt egentligen funkar och ger ett sånt där superresultat.

Har provat limma fast lösnaglar också, MEN lite pinsamt när man tappar
dom med jämna mellanrum.."EH, vad är det här???"

Att ta ett varmt "nagelbad" och sen skrubba fingertopparna o nagelbanden
försiiiiiktiiiigt och smörja in med mjukgörande är bra. 



MITT tips är ett ENKELT tips!!! HAHA så självklart egentligen.

MÅLA MÅLA MÅLA MÅLA MÅLA dom heeeeeeela tiden.
Jag lovar, naglarna blir extremt starka.
mina går inte ens att böja, dom är alltid starka!
nackdelen är att färgen lätt flagnar bort, men då målar ni bara över det!
det absolut sista man ska göra är att klösa bort nagellack, det förstör hela nageln.
är du en nagelbitare? prova ta en snus ;) eller bit på en penna eller nå.
Lack skyddar nageln.

OCH har ni en massa lack ni inte är alltför rädda om, så blanda eran egen färg!
går ju att ljusa ner med vitt eller tvärtom, göra det mörkare!
mycket enkelt att få fram en läcker och "egen" färg ;)
Jag har blandat en massa och fått fram en fin lila nyans! :)

Den som är rädd för att färg ska flagna eller skivas bort, måla på
med genomskinligt lack, eller något med lite glitter i.. fräscht! =)




(snea fingrar)


och kom ihåg att bakterier älskar att härja under naglarna,
så har man jätte långa måste man vara extra noga med att rengöra
händerna, och "peta upp" under nageln.
Smuts kan växa fast under nageln och det kan vara nödvändigt
att "peta upp" skräp med en nagelpetare eller något liknande!






(och häxnaglarna!)
Får i princip alltid sådär superlånga naglar om jag inte klippar dom! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback