Det är inte min dag idag!

Drömde riktigt intensivt inatt.
Och det var ett typsikt scenario som skulle kunna inträffa så jag
vaknade upp på fel sida och var riktigt arg.
Sen kollade jag på klockan och såg att den var 08:00.
HMMM! kul att bussen härifrån går 08:22.
Det var ju bara att hoppa i duschen på en gång i iskallt vatten
hade inte tid att vänta på att det skulle bli varmt haha.
Tvätta bort sminket var ju ingen idé att ens fundera över
det var bara att ta lite foundation under ögonen där det var som allra mörkast
och åka till jobbet med gårdagens smink!

LESS!
Busschauffören som har tjatat på mig i säkert 3-4 år nu körde som vanligt bussen.
Så tänkte jag att jag orkar fan inte ljuga om att jag är en ungdom längre så jag la
bara fram en hundralapp och sa ingenting.
Men då frågar fanskapet "ungdom?"
VA?! DU som liksom har tjatat på mig sen jag har varit 17år om jag är vuxen
ändrar dig helt plötsligt????
"Nej" sa jag bara, då hade hon tydligen redan hunnit slå in ungdom.. haha weird.
Sen var det väl någon incident inne i stan så bussen blev stående där ett tag..
Så man kom till jobbet då ganska precis när man skulle börja.
Frågade några om det syntes att det var gårdagens smink men ingen tyckte det iaf ;)
hahaha..
Inte nog med det så har man träningsvärk i magen.

När jag iaf slutade jobbet och skulle ta bussen så såg den full ut,
orkar inte gå längst bak och leta efter en sittplats så jag ställde mig i mittgången bara.
Såklart är det nåt cp med barnvagn som försökte vilda ut barnvagnen i panik,
trodde typ att busschaffisen skulle köra iväg utan att hon skulle hinna ut..
Så idioten körde typ rakt över mig när jag skulle ställa mig på andra sidan,
så drog hon nån kommentar om man att "står ivägen"..
ANGERMANAGMENT?! Då höll jag käften men jag var så arg så det var väldigt nära
att man höll på att få ett raseriutbrott....
Fick lust att sparka ut vagnen i full fart (nej det var inget barn i den)

Så gick jag till kyrkans hus och det var kö,
frågade direkt om folket hade stått och köat länge men det hade dom inte.
Det var mest gamlingar som stod där faktiskt men annars
så var det faktiskt bra stämning alla stod och pratade med alla! haha
En man som stod framför mig som stod och surrade och drog skämt.
Så var det nån tant bakom mig som försökte att tränga sig heeeeeeela tiden.
Blev jävligt less.
Dom som inte hade fyllt i lappar fick gå och göra det i hallen och kom då automatiskt
framför oss som redan hade varit effektiva och gjort det..
Då blev man arg och drog nån kommentar om det.
Kvinnan framför mig reagerade och sa: "Ja, det är straffet för att vi är duktiga......"
Hamnade iaf längst bak i väntesalen, sjuksköterskan som vi väntade på var riktigt snabb..
Det var liksom bara "Hej, *stick* aj.. hejdå" NÄSTA!
Så rullar kön på riktigt snabbt.. Det låter alldeles för förutsägbart men JA!!!!
Hon skulle ta en kafferast när jag satt på stolen längst fram och just skulle
få vaccinationen!!! haha.
Nåja, ska inte klaga. fort gick det sen :)
Promenerade till willys och skulle köpa min hårfärg, såklart hade dom inte JUST DEN!
Ser ni mönstret??? otursdagen nr 1!!
Köpte iaf lite käk och blev på dåligt humör.
På bussen påväg hem så fanns det inte heller några sittplatser...
Hoppade av vid coop och köpte hårfärgen där istället.. tur att den fanns där iaf...

Vågar inte göra någonting nu det kommer bara att sluta i förödelse..
Färgar jag håret lär jag ju tappa det eller få färg i ögonen haha..

trött är jag också, ska nog gå och tvätta bort gårdagens smink iaf ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

:)Nu kan allt bara bli bättre ;)

2009-10-19 @ 21:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback