gammal och ful

åh, något som är roligt är att retas när Robin är med.
Då händer det rätt ofta att man slänger ur sig något i stil med
"Oj, kolla vad han förlorar i spelet, säg åt han att han inte ska göra sådär!"
Då blir Robin glad och säger "sådär ska du inte göra!"
Vi pratade om ålder, när man är 19år ser man ut som mig... minus smink, hår osv.
då fick jag en pik "ja men tittar man närmare så kan man inte tro att hon är 19år!"

Idag när jag klev på bussen så pratade jag i tele med mor.
la fram en tjuga och sa ungdom.
Var inne i samtalet, men efter några sekunder när jag inte får några pengar tillbaka
så tittar jag på chauffören och hon höjer ögonbrynet och frågar hur gammal jag är.
Blev till ett frågetecken och talade om att jag var 19år.
Då kollar hon med misstänksamma blick och säger typ "Jaha, men du ser mkt äldre ut!"
där sjönk ens tankar om en själv! det lät som om jag skulle vara en 30åring som ljög extremt!
det värsta var att jag sa "Jaha, Man tackar!" och tog pengarna och gick och satte mig.
Mamma skrattade och frågade hur gammal dom egentligen trodde att man var.
Så har man haft åldersnojja i någon vecka nu.. så kommer det där!
suck.


Nu blir det att tvätta bort sminket och slänga på sig massor av krämer som ska förhindra
att huden åldras!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback